poniedziałek, 16 lipca 2018

E-Naturalne.pl: Tonik z kwasem szikimowym 5%

Kwas szikimowy to nowość w mojej pielęgnacji. Mimo bogatego doświadczenia z kosmetykami na bazie złuszczających składników, nie miałam okazji go wcześniej poznać. W naturze występuje w anyżu gwiaździstym. Należy do grupy kwasów AHA i charakteryzuje się szerokim i kompeksowym działaniem. Do mnie trafił pod postacią toniku do twarzy, który Wam dzisiaj przedstawię. :-)





E-Naturalne.pl: Tonik z kwasem szikimowym 5% 







Tonik, który widzicie na zdjęciu pochodzi ze sklepu E-Naturalne.pl, który oferuje go w postaci zestawu do samodzielnego przyrządzenia. Ten konkretny produkt składa się z 8 części. Wszystkie (poza wodą) dostarcza Producent, który zadbał również o odpowiednie opakowanie oraz przyrządy do mieszania. W domu musimy jedynie sprawdzić kompletność paczki, przygotować higieniczne stanowisko pracy i przystąpić do wymieszania wszystkich składników. :-)

Opakowanie to plastikowa, mleczna butelka z dozownikiem. Pompka to zdecydowanie najhigieniczniejsza z mozliwych opcji dlatego bardzo ją sobie chwalę, choć akurat ta moja jest niekiedy trochę problematyczna podczas aplikacji.

Samo stworzenie produktu trwa krótko. Na stronie sklepu podano krok po kroku co należy zrobić aby powstał pełnowartościowy kosmetyk. Tonik jest gotowy do użycia od razu po ukręceniu. Jego termin ważności to 180 dni od przygotowania.

Produkt za sprawą użytego hydrolatu pachnie lawendą. Lubię ten zapach, jest kojący, przyjemnie mi się go używa. Tonik trzymam w lodówce jak zaleca Producent.

Przejdźmy do działania. Jako, że jest to kosmetyk płynny, bardzo łatwo rozprowadza się na skórze. Nie pozostawia tłustej powłoczki, nie szczypie podczas nakładania. Tonik z kwasem szikimowym jest przeznaczony szczególnie do pielęgnacji skóry problematycznej, tłustej i skłonnej do powstawania wyprysków. Delikatnie złuszcza (ale w sposób niemal niezauważalny, bez odstających, suchych skórek), nawilża, oczyszcza oraz rozjaśnia skórę. W żadnym wypadku nie powoduje uczucia ściągnięnia, ja osobiście nie muszę nakładać od razu po jego aplikacji kremu. Ma za zadanie regulować wydzielanie sebum, działać antybakteryjnie i przeciwgrzybiczo. Oświeżać, łagodzić podrażnienia. Lubię go używać po przyjściu do domu, ponieważ to, że przechowuję go w lodówce sprawia, że zawsze jest chłodny i kojący. Tonik przywraca skórze odpowiednie PH, tonizuje i oczyszcza, na dłuższą metę powinien też rozjaśniać przebarwienia.

Ja jestem zadowolona z tego produktu. Jest to kosmetyk, który nie działa agresywnie, skóra po nim nie piecze ani nie jest zaczerwieniona. W roli toniku sprawdza się znakomicie.



Skład: kwas szikimowy –  5 g,  hydrolat lawendowy – 20 g, naturalna betaina – 5 g,  soda– 2 g,  polysorbate 20, kolagen z dodatkiem elastyny – 3 g,  konserwant naturalny - 1g, woda - 61g nie zawarta w zestawie. 
Dodatkowo: pipeta jednorazowa, naklejka, drewniana szpatułka, plastikowa butelka na tonik.




Dostępność: e-naturalne.pl klik!
Cena: 35,90 zł / 100g




Co sądzicie o tym toniku? :-) Słyszałyście już o kwasie szikimowym?

4 komentarze:

  1. Nigdy nie słyszałam o takim kwasie. Dzięki za przydatne informacje :).

    JAK OSZCZĘDZIĆ NA KOSMETYKACH? [klik]

    OdpowiedzUsuń
  2. chętnie go poznam, o kwasie szikimowym tylko czytałam, byłby super dla mnie i dla mojego chłopaka, super, że działa antybakteryjnie ale nie ściąga skóry

    OdpowiedzUsuń
  3. O takim toniku jeszcze nie słyszałam ;) widzę jeden minus, to plastikowe opakowanie nie konieczne dobre dla toniku z kwasem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uczyłam się co nieco o tym kwasie, ale nigdy z niego nie korzystałam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...